Re:Gymnáziá a veci "potrebné" pre bežný život

Romanus Von Rayne | 21.07.2015

Ahoj,
prepáč že odpovedám tak neskoro. Nie som bežne zvyknutý na komentáre, kedže môj blog sa takpovediac venuje kurióznej oblasti humanitných vied, ktorú by viacerí nevzdelanci označili za okultizmus... Čo ma privádza k otázke, ako si sa sem dostala?
Ale som rád, že napísal niekto, kto vie rozmýšľať.

Na negatívne pocity si tu zvykaj, moja beletria je ich plná. :D Odhodlal som sa tu totiž vidiacim ukázať druhú, večne opovrhovanú, stránku umeleckej ( literárnej ) tvorby. :)

Uznávam, v tomto som sa nevyjadril práve najjasnejšie, ale za svojim slovom stojím ( i keď mohlo byť inak sformulované ). Iste, všetko základné nás naučili na ZŠ. A gymnázium by nám malo poskytnúť nadstavbu na ZŠ s tým, že nám dá rozšírené pokračovanie z každého predmetu, aby sme sa rozhodli čo chceme ísť študovať. Tj. z každého predmetu nám dajú akýsi rozšírený základ aby sme sa rozhodli čo chceme ísť študovať na vysokú. Kvázi základy toho čo je po ZŠ.
Ale tvoja odpoveď je možná.

a. Viem o tomto nariadení, ale to či je správne alebo nie sa neodvažujem hodnotiť. Ide totiž o priveľa faktorov: ,,Inteligenčný stupeň žiakov, úroveň učiteľov, prostriedky... Ale zo skúseností viem že dnes je reálne gymnázium vzácnosť ( väčšinou v Bratislave a Trnave ). Na gymnázia by sa totiž podľa ministerstva školstva nemal dostať žiak s horším priemerom ako 2.0. Samozrejme že to neplatí globálne a tak to aj vyzerá...

b. Tiež pravda. Aj keď ja som na gymnáziu, ktoré sa venuje trošku viac humanitným vedám a máme rozšírenú literatúru a slohopis... Čiže máme kvantum slohoviek, čo sa u nás vlastne berie ako praktika.
Žiaľ, to gymnázium je katolícke takže moc neexcelujem...

c. Iste. Ale to je dvojsečná zbraň. Deprimuje ma, že Rímsku ríšu sme brali len desať hodín štýlom: Vtedy a vtedy zomrel ten a ten a postavil to a to. Sucho. A to aj mňa, historického nadšenca, dokáže odradiť. Ja potrebujem kontext a najlepšie jasný a detailný kontext aby som si vedel veci usporiadať a pospájať. A vyššie spomínaný štýl výučby ma totálne deprimoval. Na druhú stranu som bol rád že kvadratické funkcie sme prebrali pomerne rýchlo. Mohli by sme im venovať kľudne celý rok, aj tak to nepochopím.

d. Toto veľmi tvrdo cítim na už spomínanom dejepise a literatúre. Napr. metaforiku ( čo je vlastne samostatný vedný odbor ) sme nebrali tak komplexne, akoby sa patrilo. Na druhej strane ak sú dobrí profesori a vidia záujem a miernu unudenosť tým, s čím sa väčšina trápi - väčšinou mi dajú horu kníh a doplnkových materiálov. Čo je v mojom prípade ( a najmä čo sa týka literatúry a zopár ďalších predmetov ) podobné, akoby malému dieťaťu zaparkoval pred domom kamión plný kinder vajíčok. :D

e. Tuto môžem povedať len svoj súhlas. Na našej škole ani laboratóriá nie sú. Na čo si profesori prírodovedci nemeškajú každý rok poreptať. Aj mňa to trošku mrzí, kedže som si sadol s fyzikárom, ktorý nám všetko vysvetľuje na totálne praktických veciach ( napr brali sme vlastnosti kvapalín a každý mal vypočítať, ako rýchlo by zachránili potápači utopenca z jazera plného tekutého marschmallow. :D )

Vedomostný holocaust! :D xDDDDDDDD Tak za toto sto bodov slečna! :)

No, čo sa týka zovšeobecňovania všeobecne tak to je veľmi ťažký krok. Predpokladá totiž jednotvárnosť. Všetci vieme, že málo vecí je jednotvárnych a skôr bude Edgar Allan Poe znovu písať než by si našla dvoch psychicky identických ľudí. Iné záujmy, nálady všetko. Preto ma ani neprekvapuje že som netrafil, ale v jednom mám predsa len pravdu. Väčšina z tých vlastností je negatívnych.
Či nie?

Ale z mojej reflexie tie slová platia aspoň na náš gympel.

Thanks for your comment. I hope you 'll enjoy my literature work and stay here for a moment. Anyway it 'll be empty here. Peoples are scared of the darkside of art. Actually, they are scared of the darkside of everything. But i am not interested in ordinarry peoples. I created this page for those who are different. And they could, no they will find me. I am sure.

Pridať nový príspevok