Syndróm obmeny a iné banálnosti...

07.07.2015 18:44

A opäť sem niečo píšem čiste zo snahy nakopnúť sa. Leto je super vďaka voľnému času, ale viete aká je prokrastinácia náročná? A ja z nej už normálne nevládzem. No, ok zas až tak zlé to nie je. Čítam. Už asi X tý krát Pád domu Usherovcov od Poea, Laca Novomestkého ( moju výhru + zbierky jeho novinových článkov čo som si popožičiaval z knižnice. Bol totiž významný publicista ) a učebnicu literatúry pre SŠ z roku 1969, ktorú mi z antikvariátu doniesol starý otec. 


Čo sa týka toho Laca Novomestského, musel som si prepísať jednu úvahu o knihách ktorú som si dal aj do knižnice. Sú v nej nanajvýš pozoruhodné myšlienky. Samozrejme som neodolal a k Pádu domu Usherovcov som si našiel na Googli vyjadrenia literárnych kritikov. Väčšina z nich jednomyseľne označila dielo za klenot americkej literatúry vôbec, niektorí aj za klenot takzvanej gothic literatúry, kedže vlastne Dom Usherovcov, aj celé jeho okolie dokonca i jeho obyvatelia - okrem hlavného hrdinu - sú takpovediac, temný. Celé to prostredie, priam z tých písmen cítiť melanchóliu! Niečo nádherné, to vám poviem. Ale niesom si istý či označenie gotická literatúra je správne a či vôbec existuje nejaká gotická literatúra. Z toho minima čo viem sa mi zdá že gotická subkultúra je hlavne o oblečení a hudbe, alebo? Každopádne v týchto pojmoch mám guláž ( aj keď by som to rád zmenil ), mne stačí, že sa zaoberám temnejšou stránkou literatúry. Toľko k môjmu osobnému škatulkovaniu. :)


( Dozvedel som sa, že E. A. Poe písal eseje o literatúre, tak ich teraz usilovne hľadám. :D )


Mimochodom, máte radi electro hudbu? Ak áno táto skladba určite stojí za vypočutie. Pre mňa je, tak isto ako mnoho diel Nox arcani, inšpiráciou. 


Syndróm menenia. 

Asi tak by som nazval náladu, ktorá teraz panuje na 5/8 blogov, na ktoré chodím. Nechápem to. Autori zrejme majú nejakú čudnú túžbu stále čosi temer bezdôvodne meniť a ešte naviac aj bez udania nejakého dôvodu. Ak by išlo o jeden obrázok nepoviem, ale tu ide o celý dizajn! Vy vážne tvoríte dizajn bez myšlienky, alebo aj z myšlienkou len preto, aby ste ho za rok mohli zmeniť? A prečo? Nepáči sa vám? Ak sa vám nepáči, znamená to za a) že vás dostatočne nevystihuje a pri tvorbe ste si mohli dať viacej roboty, alebo že sa vo vašom živote stalo niečo čo vás poznačilo a už nie ste úplne ako predtým. A o takých veciach majú právo čitatelia aspoň obrazovo vedieť!


Asi deň tri noci dozadu sa mi stalo to isté, čo nedávno mojej spoluredaktorke z Abdonu. Ležím si pokojne na posteli obložený knihami pred sebou zošit, v ruke čierne pero a snažím sa písať. Hovorím snažím preto, lebo na štadióne ktorý je asi štvrť kilometra od nás mali diskotéku ala dedina. To znamená že som musel počúvať dychovku a hulákanie opitých futbalistov a dedinčanov tak do štvrtej rána ( od ôsmej ). Ale narozdiel od mojej spoluredaktorky, ja môžem tým debilom a debilkám ďakovať. Svoje príjemné pocity som pretavil do poémy Antidisko 1. Schválne som tam napísal jednotku, pretože mám tušenie že to nebude posledný takýto výtvor. 


Na mojej FB stránke sa mi nikto neozval. Tak ak tento blog ešte má nejakú čítanosť, odpovedzte na tieto otázky prosím:


Dnes som tak premýšľal čo z letom. Chcel by som za tieto dva voľné mesiace stihnúť niečo väčšie, len neviem čo. Žeby som sa konečne odhodlal k napísaniu Poslednej vojny ( keď už som Vám dal aj trailer )? Alebo mám vzkriesiť Cestu lovca? Taktiež ma pri opätovnom čítaní Čierneho kocúra napadol nápad ( Áno, mal nôž ) na jednu darkstory. Ale to by bolo na dlhšie. Možno na texthru, alebo seriál, alebo dokonca knihu. Ak poznámky Vám sem dám, aby ste videli čo to zhruba bude. Ja som koniec-koncov moc malý chudáčik na to, aby sa niekto znížil tak - že by mi ukradol nápad. A ak áno nebude to nič vínimočné. Vlastne, dnes už nič v literárnej oblasti nie je vínimočné. 

Taktiež by som sa chcel začať venovať kaligramom, ale to je ešte hudba budúcnosti...


Takže tie poznámky. Zistil som, že ak by som ich sem dal nemusím to už ani písať. :)

 Ale že nie som sviňa, tak vám to aspoň načrtnem: 

Išlo by o príbeh zobrazujúci spolok zvrátených literátov a maliarov a vlastne život toho spolku. Od začiatkov až po to ako si získajú popularitu, prvé konflikty rozbroje hádky atď. Celé by sa to nieslo v takom fantasy duchu tj. pána jednej strane reálny svet a na druhej strane snová dimenzia ktorá by bola v základe podobná matrixu... Len oveľa šialenejšia. Konečne by som si mohol odtestovať to epické "lego" s ktorým sa v mysli hrám už pól roka. Ale musela by to byť buď novela, alebo seriál. Na poviedku je toho proste priveľa. Preto sa vás pýtam či by o to bol záujem a či mám na tom začať pracovať a v akom formáte. Alebo či mám radšej dokončiť posledné časti mojich príbehov? 

Alebo. Taktiež zo strany pár bytostí padla prosba či by som nenapísal epicko filozofický spis o umeleckom písaní v znamení temnej fantázie. V tomto som trošku skeptik. Áno, rozhodne je potrebné vymedziť čo sa môže považovať za dark fantasy a čo už nie ( videl som komunitu, ktorá považuje Twilight za darkfantasy ), ale písanie sa nedá naučiť z knihy. Kniha ti môže len poradiť, priviesť ťa k zamysleniu - ale nikdy ťa nenaučí písať. Môže ti maximálne len poradiť. A neviem či som zrovna JA ten, kto má radiť kedže píšem iba osem rokov a z toho v štýle darkfantasy iba tri. Ale pravda je že kníh o odvrátenej strane literatúry je fakt málo.
A druhá vec: V literatúre niet majstra.
Literát znamená učeň. Každý sa stále učí. Tým pádom vám ja môžem akurát tak radiť, nie vás učiť...


Komentáre

odpovedám na otázky...apsoň sa snažím

DNA | 10.07.2015

taaaak... človek sa musí VEĽMI sústrediť, aby dokázal vnímať všetky tvoje myšlienkové procesy, ktoré si sem napísal...sú presne také, ako keď ti vzniknú v hlave - zjavujúce sa jedna cez druhú... ale myslím, že som pochopila :D
ja som celkom za to, aby si pokračoval v Ceste Lovca :) Posledná vojna by tiež nebola zlá, ale už teraz viem, že pri čítaní budem musieť byť odpočinutá, pretože sa na to treba sústrediť :P ... takže som za tieto dve veci, ktoré by si mohol písať ;)

a ešte sa vyjadrím k tým zmenám... no vieš, nie je to o tom, že to niekoho nevystihuje,..ale ľudia sa menia a v rámci toho je aj vzhľad blogu či stránky... nemyslím si, že je to niečo zlé..aj to je súčasť zretia autora ... zmeny sa dejú či chceme alebo nie...

Pridať nový príspevok