Útek z reality do nereality

09.05.2015 16:16

K tomuto textu ani nemám čo povedať. Snáď len toľko že je tak všeobecný že môžem povedať, že sa s ním stotožnujem. Autorka vie, o čom hovorí a vie prečo hovorí. Osobne si myslím, že tento výtvor by sa perfektne hodil do učebníc literatúry na ZŠ ako úvod, ktorý by propagoval čítanie. Dnešný ľudia síce rozumejú pojmu kniha, ale pojmu myšlienka knihy už vôbec nechápu.

 

 

Nebudem sa pýtať, prečo čítate. Každý by mi povedal niečo celkom iné. Ale ktokoľvek z vás, ktorý venuje čas tomuto skvostnému koníčku, má dôvod. Dôvod, ktorý je neodškriepiteľnou súčasťou nás, našich životov...

Pár mesiacov dozadu by som povedala, že som človek, ktorý číta veľa. Často to však bolo iba to čítanie. Bez ducha, bez myšlienky. Len text a moja predstavivosť. Dočítanie knihy? Nejaké pocity? Nie. Iba koniec.

Potom som však stretla človeka, ktorý so mnou často rozoberal literatúru a ja som si začala viac všímať... no vlastne všetko.

Prečo teda čítam?

V knihách sa strácam a opäť nachádzam. Som presne ten typ človeka, ktorý sa zatvorí do izby s horúcou šálkou čaju bez cukru a s knihou, ktorej príbeh mi práve drží srdce, dušu, ba dokonca i zrak, ktorý nemôžem odtrhnúť. A potom, keď sa ponorím do tohto sveta, sa doslova ocitám niekde inde. Som niekým iným. Idem preč, z reality, zo života, zo sveta.

Myslím, že knihy sú skutočne úžasné. Majú množstvo podôb, a pritom je to iba papier. Papier so slovami, ktoré boli pre autora istým útekom z reality.

Realita je aj môj najväčší existenčný problém, a tak z nej odchádzam. V tomto uponáhľanom svete to je často nemožné. Ale prečo sa aspoň raz nezastaviť a nevychutnať si čaro daného okamihu? Okamihu, v ktorom sa vety menia na myšlienky, myšlienky na pocity a pocity na... Na čo sa môžu zmeniť tie nadobudnuté pocity? Na nič. Ostávajú v nás, v našej úplnej podstate, spolu s dojmom z knihy, ktorý nám pripravil autor...

A ide sa!

Utekajte do knižnice, do tej farebnej diery menom fantázia, do tej tajomnej reality, ktorá vôbec nie je reálna. A možno aj áno. Záleží iba na uhle pohľadu...

 

 

Dominika hubková

Čítate radi?

Ďakujem!

D. Hubková | 09.05.2015

Si jeden z tých, ktorý mi vedia zlepšiť deň, ktorý je inak plný všetkého- len šťastia nie. Potešil ma tvoj úvodný komentár a veľmi si to od teba cením. Mimochodom, som rada, že sa zapájaš do literárneho Zvolena. A ak sa tam aj zapojím a budeme "stáť proti sebe na život a na smrť", tak ti budem držať palce.. :)

Pridať nový príspevok