Čierne pero

18.09.2014 17:10

Už odmalička básnikom byť chcel
obdivoval to, chcel aby dobro v temnotách videl
chcel si vytvoriť vlastný svet...
chcel to vedieť a to hned!

Pre nich to problém nebol
a tak on, celý štastný, mohol
učiť sa básniť v básnickom raji
dúfajúc...
že lásku v temnom svete obháji.

Však na tému, kedy ostatný nápady chrlili...
Jemu na um nezišiel ani jediný
a hoc snažil sa dosť...
pre nedostatok talentu, zničili mu most.

Na záhrade zavrela sa brána
už nikdy nedočká sa rána
odsúdený na smrť umenia...
odvrhnutý do temnôt zatratenia.

Smútil som a to dosť
nárek bola moja jediná starosť
ale musím sa vzopiť!
a niečo zo sebou robiť.

Nechcel som veriť tomu, že nemám talent
len som potreboval ten správny námet
a tak začal pátrať vo svete temnoty...
možno i tu nájdem umelecké hodnoty!

Trvalo dlhých osem rokov
než našieľ, predierajúc sa stokou
ruiny čiernej pevnosti...
ktorá kedysi symbolizovala moje vysnívané cnosti.

V nej, som našieľ pero zapadnuté prachom
a múzu, šepkajúcu zvodným hlasom
Chytil som ho do rúk a opila ma sila
Bola to veru nezabudnuteľná chvíľa.

V hlave tisíc nápadov
riadim sa však jednou zásadou:
nikdy nebudem ospevovať deň

mám čierne pero... ak si trúfaš prosím

Tak ma zmeň!