Do očí vraha

05.10.2014 17:22

Ako detektív mám veľa skúseností
Nevedel však, že sa mi to môže stať
Stratiť spravodlivých, cnosti
Keď som mal ten prípad dostať

Obeť bola v Trnave
Tam nás zavolali prvýkrát
Problém bol vtom práve..
Brutálne ju zabil psychopat

Neostalo toho veľa, čo skúmať by sme mohli
Ani ešte neutíchol hlas
Dôkazov, ktoré by nám pomohli
Museli sme do terénu zas

Dalšia obeť v Nitre bola
To jest veru veľký šok
A riadna to je smola
Že pod ňou bol červený potok

Vražda, vymykajúc' sa princípom morálky...
A predsa isté umenie bolo v nej
Ako maliar kresliac' momentky...
Najdokonalejším odtieňom červenej

,,To je predsa šialenstvo!"
A tak som tieto myšlienky
Majúc' na to plné právo
Zavrel do pevnej klietky

Hneď zajtra nás však zavolali do Bratislavy…
A to ma položilo na kolená
Išiel som, hoc' nepripravený na stavy
Čo to vo mne vyvolá

Predstavte si najbrutálnejšiu vraždu…
Aj tak pochybujem že to postačí
No predsa som obdivoval detailnosť každú…
Ako ich nádherne mrzačí

Robil som si povinnosti
Snažiac' sa držať rozumu
A predsa mysel ma núti
Smiať sa až do popuku:

Že obvinujeme toho
Kto nám vlastne pomáha
A snažíme sa o to
Nech rastie jeho námaha

Dobre si uvedomuje pominuteľnosť života…
Ktorý má každý jedinec
Jediná stála hodnota
Je smrť, to je jasná vec!

Oni ho nechápu
No on ich učí stále
A nevadí mu
Že možno má na mále

Zobral som si volno
A ostal doma
Dúfajúc' že ráno
Skončí tá nočná mora

Celý deň som bojoval so sebou
,,Nechcem prepadnúť šialenstvu!"
Utekal pred temnotou svojou
Nevediac' na akú sa chýli cestu

Večer som nemohol spať
Tak išiel na prechádzku
S cieľom mať…
Aspoň trochu sviežeho vánku

Vrátil sa ráno
Skoro ako námesačný
Možno tým to aj bolo…
Voda mi prišla ako liek zázračný

Akoby som si zmýval vinu
Šialené predstavy…
Krátili mi túto chvílu ( s vedomím )
Že ich nik nezastaví

,,Nie!" 
Skríkol som zrazu
Vypol vodu hneď
Obostrel ma pocit mrazu
Do žíl sa rozlial jed

Dal som si pred tvár zrkadlo
A teraz zlá správa
Nechápem, ako je možné to
Že dívam sa do očí vraha.