Trailer a ďalšie nadšenie

24.04.2015 20:07
Milujem svojho starého otca! Pri jeho poslednej návšteve mi daroval ( pre mňa vzácnejšiu než zlato ) básnickú zbierku: Ivan Krasko - Nad Ránom... Konkrétne toto vydanie bolo z roku 1961. Na svoj vek je tá kniha prekvapivo úplne zachovalá. Teda ak nerátame zožltnuté strany, ale to je, myslím, ozdobou každej knihy. Mimochodom Ivan Krasko bol predstaviteľ literárnej moderny a symbolizmu na Slovensku spolu z Jankom Jesenským a je to cítiť. Ivan Krasko je úžasný básnik, pokiaľ Vám nevadí starší jazyk. Nie je to síce Baudelaire, ale aj tak som strašne hrdí že bol Slovák. V jeho básňiach sú symboly prírody strašne lyrické a dynamické. A pre info, veselé básne uňho nehľadajte. Bol veľkým mysliteľom, filozofom a obrazotvorcom, no zmysel pre Svetlú poetiku mu chýba. Čo samozrejme mne vôbec nevadí. :) Zaujímavé je, že obdivoval Hviezdoslava. A keď si to tak porovnám, síce obaja používajú prírodné symboly a dosť sťylisticky príbuzné jazykové prostriedky - Samozrejme s tým že Krasko je jazykovo trošku modernejší, kedže písal neskôr. - myšlienkovo sú asi tak príbuzný, ako katolíci a vášne. 
Nanajvýš zaujímavé... ( zamyslený úsmev ). 
 
A došla mi cena Tj zbierka celoživotnej tvorby Laca Novomestského, ktorú zozbieral zlatý fond slovenskej literatúry. Úžasná vec! Na tomto básnikovi je vidieť pestrosť ľudských emócií, života a bezhraničné možnosti sebareflexie. Naviac v prírodných symboloch typických pre modernu. Úplne ma uchvátila, takže teraz ich striedam. :) 
Týmto sa chcem veľmi poďakovať časopisu Abdon, ktorý túto súťaž organizoval. 
 
Ale hlavná vec prečo píšem: Hodím Vám sem trailer na poslednú ( a budem sa snažiť aby bola najepickejšia ) časť trilógie  Skaza druhého sveta: Posledná vojna . Poprípade sa mi k nemu vyjadrite, aby som vedel či to bude vôbec niekto čítať. Nadväzuje to totiž na predchádzajúce dve časti. Tiež do mojej filozofie pridám myšlienky o "svätej" spovedi. Pre vašu informáciu: Nemám nič proti Bohu. Skôr proti ľudom, ktorí prikazujú v Jeho mene, bez vedomia Jeho pravej vôle. Ináč ten rozbor Warcraftu je dosť dlhý, akurát ho prepisujem takže chvíľu prosím. 
 
A týmto sa s vami na chvíľu lúčim. Nightdreams on guys! 
 
Romanus Von Rayne

Máte aj vy obľúbeného básnika?

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok